پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261765
مجلس مصمم بر تامين امنيت شغلي کارگران است/ لزوم تغيير قوانين به نفع کارگران
تاریخ انتشار : 1402/02/11 10:58:14
نمایش : 405
نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس مصمم است تا پايداري و امنيت شغلي را براي همه اقشار به‌ويژه کارگران تامين و فراهم کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قدرت‌الله حمزه در گفت‌وگو با جهانبين‌نيوز، اظهار کرد: در فرمايشات مقام معظم رهبري خطاب به نمايندگان مجلس آمده است که برخي قوانين موازي‌کاري است و برخي ديگر در شرايط کنوني کاربرد ندارد و بايد اصلاح شود.

وي افزود: يکي از مشکلاتي که در کشور وجود دارد اين است که به همين قوانيني که وجود دارد هم به درستي عمل نمي‌شود، دستگاه‌هاي اجرايي بايد پاي کار باشند و با ظرفيتي که دارند همين قوانين موجود را اجرايي کنند.

نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مجلس آمادگي خود را اعلام کرده است که اگر قوانين دستگاه اجرايي به روز نيست، کارآمد نيست و موازي کاري است اعلام کند تا برطرف شود.

حمزه با تاکيد بر اينکه قطعا برخي قوانين در حوزه کار و کارگر نيازمند اصلاح هستند، عنوان کرد: لوايح وقتي از طرف قوه قضاييه و دولت به مجلس ارجاع شوند، در کنار تنظيم راهکار نيز دارند.

وي خاطرنشان کرد: نقش اصلي در اقتصادي مقاومتي و عمل به شعار سال را کارگران به‌عهده دارند و ارزش والاي کارگران را مي‌توان از لابه‌لاي بيانات مقام معظم رهبري در روز کارگر درخصوص جايگاه اين قشر ديد.

نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: دين مبين اسلام براي کار و کارگر ارزش والايي قائل است و قطعا نقش اين قشر بزرگ در اقتصاد ايران به هيچ وجه قابل چشمپوشي نيست لذا بايد مشکلات آنان بررسي و رفع شود.

حمزه بيان کرد: يکي از پايه‌هاي اساسي کار، در مهار تورم و رشد توليد، کارگران هستند، در کنار آنان دولت، بانک‌ها، بنگاه‌هاي اقتصادي و... همه بايد به ميدان بيايند.

وي تاکيد کرد: مجلس مصمم است تا پايداري و امنيت شغلي را براي همه اقشار به‌ويژه کارگران تامين و فراهم کند.

نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي افزود: نقش اساسي در توليد برعهده بنگاه‌هاي زودبازده است، در بسياري از مواقع نمي‌توان کارخانه‌هاي بزرگ احداث کرد، لذا براي ايجاد اشتغال و بهره‌گيري از ظرفيت قشر کارگري در شهرهاي کوچک و کمتر برخوردار بايد به سراغ اين بنگاه‌هاي زودبازه برويم.

حمزه ادامه داد: نقش بنگاه‌هاي زودبازده صرفا در توليد و اشتغال نيست، اگر بتوانيم با فراهم کردن زمينه شغلي از اين طريق مهاجرت را کم کنيم بسياري از مشکلات ازجمله حاشيه‌نشيني، تخليه روستاها، آسيب‌هاي اجتماعي و... حل مي‌شود.

انتهاي پيام/۱۰۳۱ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html